zaterdag 24 december 2011

De laatste week...

van de Advent vond ik, wat het vullen van de laatjes betreft, wel moeilijk hoor! Ik heb gezocht naar de dingen waarin wij ons onderscheiden van de dieren. En daarbij heb ik dan een "symbooltje" gezocht. 

We hebben bewustzijn. We vragen ons af waarom we hier zijn, wat de zin is van ons bestaan hier op aarde enzovoorts.


We maken dingen die functioneel zijn; gereedschap, hulpmiddelen om ons leven makkelijker te maken.


We verkennen de wereld en de ruimte daarom heen.


We maken ook dingen die niet functioneel zijn, maar schoonheid in zich dragen.


We hebben fantasie, kunnen dromen, voorstellingen maken van hoe het ook anders zou kunnen zijn.


En we hebben liefde en medeleven voor anderen.


En hiermee is het kastje vanavond leeg. En beginnen we aan het Kerstfeest!

Ik wens jullie allen een heel fijn, gezellig Kerstfeest toe!!!
Veel liefs van Severine

6 opmerkingen:

  1. Wat een mooie boodschap zit hier in. Jij ook fijne dagen toegewenst. Lieve groetjes, Ieke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik heb genoten van jouw adventskalender, bedankt! Ook voor jou en je familie een heel mooi Kerstfeest!

    Groetjes Diana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat heb je dit ook weer mooi verteld en weer gegeven. Ik vind het mooi om te lezen met de betekenis ervan.
    Severine jij ook fijne kerstdagen met je gezin en familie.
    Warme groet Rianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig! Ik geniet niet alleen van jouw creativiteit, je mooie popjes, maar ook van de diepgang op je weblog. Je teksten geven mij altijd weer even iets om over na te denken! Ik wens jou ook hele mooie kerstdagen! Lieve groetjes, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Severine, ik heb genoten van alle laatjes....wat een moois is daar allemaal uit gekomen.
    Deze momenten moeten geluksmomentjes voor je kinderen zijn...
    Je hebt mij geinspireerd voor volgend advent...dank je wel!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zie nu pas al die mooie dingen die je voor de advent gemaakt hebt.
    Erg mooi en inspirerend.
    Fijne dag Ariane

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!