vrijdag 14 november 2014

Prototype schaap/Prototype of a sheep

Opdracht voor zaterdag in Gouda was: teken zelf een patroon van een dier en maak dat dier. De vorige keer heb ik in de les een schaap getekend. En dat is ook meteen mijn patroon geworden. Ik heb het in twee delen geknipt; een zijdeel en een buikdeel. Daarna heb ik er nog een tussenstuk voor de kop bij getekend en een oor.

Assignment for saturday in Gouda was: draw a pattern of an animal and sew it together. The last time in Gouda I had drawn a sheep during the lesson. That has become my pattern. I cut it in two pieces; a side part and a belly part. Then I drew a piece for the head and an ear.


Toen heb ik het op de stof getekend, uitgeknipt en in elkaar genaaid. Vervolgens heb ik vulwol om de buik gewikkeld bij wijze van vacht. En nu is het best wel een schaap, toch?

Then I drew it on the cloth, I cut it out and sewed it together. And to give it a furry coat I put wool around its belly. And it looks quite like a sheep, doesn't it?


De snuit mag iets minder spits en onder de poten moeten rondjes genaaid. Mijn uiteindelijke schaap naai ik van vilt met een mooier wolletje op zijn rug.

Its face could be less sharp and underneath the feet there should be little circles. My final sheep is going tb be sewn out of wool felt with a nicer kind of wool on its back.


4 opmerkingen:

  1. Mooi geworden, hoor! Echt goed gelukt! Liefs, Bar

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind het een duidelijk schaap! Ben benieuwd naar de uiteindelijke versie :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ik zou graag de patroon willen mag dat? ga ik hem zelf maken

    BeantwoordenVerwijderen
  4. ik zou graag de patroon willen mag dat? ga ik hem zelf maken
    zou je hem naar mij toe kunnen mailen

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!