zaterdag 10 september 2016

Zonnebloemkoekjes/Sunflower cookies



Ik ben erg gek op The Great British Bake Off en Heel Holland Bakt. Beide programma's zijn pas weer begonnen. Ik smul er weer van en kom weer helemaal in de "bak mood". Dat samen met de Michaëls-sfeer, maakte dat ik zin kreeg om zonnebloemkoekjes te bakken. Ik dacht hier dan leuk het recept met jullie te delen. In een antroposofisch bakboekje vond ik een koekje met zonnebloempitjes erin. Top en helemaal verantwoord! Dus ik aan de slag met ahorn siroop en speltmeel.....komen ze uit de oven.....zijn ze afgekoeld....ik proeven....Bah! Ach, ze zijn wel te eten hoor, maar ze zijn zeer stoffig en smaken een beetje van karton. Wat is dat helaas toch vaak zo met gezond en verantwoord. Dure ingrediënten en weinig lekker! Dus dat recept laat ik maar even zitten...

I love The Great British Bake Off and Heel Holland Bakt. Both these television programs just started. And I love it, I find myself getting in the mood for baking. That together with the Michaelmas feast coming up, made me want to bake sunflower cookies. I thought it would be nice to share the recepy with you. In an anthroposophical baking book I found a cookie with sunflower seeds in it. Just what I wanted and very healthy! So I started to bake with maple syrup and other healthy ingredients....I take them out of the oven....they cooled down....I taste them...Yucky! Off course they are edible, but they taste "dusty" and a bit like cardboard. What a shame is that, that healthy food often is quite expensive but not nice to eat! So I'll leave the recepy in the book...

4 opmerkingen:

  1. Hahahaha! Wat maak je mij hier weer mee aan het lachen! Maar jammer dat ze niet zijn gelukt. Liefs, Barbara

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer, ik herken het wel! Heb ik ook een paar keer gehad :(
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze zien er wel erg lekker uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het is je eerlijkheid waar ik hartelijk om moet lachen! En af en toe mag een quilty pleasure best, dus 'foute' koekjes ook!

    BeantwoordenVerwijderen

Ik vind het leuk als je hier reageert!